Ultima actualizare: 28.06.2010   



Tomul III, 1995, 1-4
Învățământul istoric azi
editori: Viorel M. Butnariu, Vasile Docea, Florea Ioncioaia,
Lucian Nastasă, Flavius Solomon, Al. Zub (coordonator)


Xenopoliana, tomul III, 1995_1-4

» Cuvânt înainte (Al. Zub), p. 1-3

ISTORIA CA SURSĂ FORMATIVĂ: TEME ŞI ACCENTE
» AL. ZUB, Între cercetare şi didactică, p. 4-12
» ALEXANDRU-FLORIN PLATON, Învățământul academic: vechile inerţii şi imperativul schimbării, p. 13-19
» PETRU BEJAN, Două tipuri de istorism sau despre istorismul post-istorist, p. 20-23
» ALEXANDRU DUŢU, Igiena, morala şi revoluţia. Dimensiunile istoriei mentalităţilor, p. 24-29
» VALERIU GHERGHEL, Unde malum? Note despre maladiile istoriografiei româneşti, p. 30-34

ORIZONTUL CELUILALT
» PAUL E. MICHELSON, The Study of History and Education in America: Some Considerations, p. 35-48
» GHEORGHE ONIŞORU, Istoria de la uz la abuz, p. 49-50
» MIHAI DORIN, Învăţământul istoriei şi integrarea europeană, p. 51-54
» DANIEL MARTEL, Revision des manuels d’histoire. Voyage d’etudes en Roumanie, p. 55-71

DIDACTICA ISTORICĂ: PREOCUPĂRI, TENDINŢE
» GHEORGHE TANASĂ, Istoria în şcoală. Probleme actuale, p. 72-84
» LAURA CĂPIŢĂ, Reforma învăţământului: curriculum pentru istorie, p. 85-92

MANUALUL SUB SEMNUL REVIZUIRII
» LUCIAN NASTASĂ, Etnocentrismul şi manualul de istorie, p. 93-97
» BANU RĂDULESCU, Istoria sovieto-română a lui Roller, p. 98-104
» OLTEA RĂŞCANU-GRAMATICU, Mileniul obscur în manualele de istorie, p. 105-108
» ELVIRA ROTUNDU, Secolul fanariot pentru uzul elevilor, p. 109-114
» OANA SIMONA MORARU, Anul 1821 în viziunea autorilor de manuale, p. 115-120
» DIONISIE MORĂRAŞU, Crearea României Mari în orizont didactic, p. 121-126
» SILVIANA PLEŞA, Monarhia şi rolul ei în istoria României, p. 127-134
» DAMIAN HUREZEANU, Însemnări despre manualele pentru clasele XI-XII, p. 135-143
» VIOREL MOŢOC, Istoria românilor de a patra repovestită pe înţelesul adulţilor, p. 144-146
» LUCIAN BOIA, Cum învaţă istoria copiii noştri, p. 147-159

OPINII DIN AMFITEATRE
» CĂTĂLINA IOJA, Cât de mult vorbim, cât de puţin ştim, p. 160-163
» ANDI EMANUEL MIHALACHE, Idei primite de-a gata, p. 164-168
» MIHAELA-DENISIA LIUŞNEA, Predarea istoriei: exigenţe şi realitate, p. 169-173

XENOPOLIANA: RESTITUIRI
» LUCIAN NASTASĂ, A. D. Xenopol şi învăţământul istoriei, p. 174-175
» A. D. XENOPOL, Despre învăţământul şcolar în genere şi îndeosebi despre cel al istoriei, p. 176-181

» Activitatea Fundaţiei Academice „A. D. Xenopol“, p. 182-184

» Sumar



    ©Institutul de Istorie "A.D. Xenopol" - Academia Româna, Filiala Iaşi